comandă monobloc
Funcţiile maşinii, pornirea la rece şi la cald, funcţionarea şi oprirea sunt comandate de la o singură manetă. Asta face comanda deosebit de confortabilă şi sigură, deoarece mâna dreaptă poate rămâne în permanenţă pe mâner.
Compensator
Compensatorul STIHL, un sistem de reglare din carburator, are grijă ca în ciuda creşterii gradului de murdărire al filtrului de aer, puterea motorului, calitatea gazelor de evacuare şi consumul de combustibil să rămână aproape constante. Numai dacă intervine o cădere de putere sesizabilă trebuie curăţat filtrul de aer. Astfel sunt posibile şi intervale de lucru foarte mari fără întreţinere.
Sistem anti-vibraţii
Vibraţiile puternice din locurile de prindere ale motouneltelor pot conduce pe termen lung la tulburări de irigaţie sangvină la nivelul mâinilor şi braţelor. De aceea STIHL a elaborat sistemul antivibraţie. La motouneltele cu sistem AV vibraţiile din locurile de prindere produse de motorul cu combustie şi unealta de lucru în mişcare sunt clar reduse.
Sistem Ematic pentru ungerea lanţului
Sistemul STIHL Ematic este compus din şină de ghidaj Ematic, lanţ de ferăstrău Oilomatic şi pompă de ulei cu reglaj de cantitate sau cantitate de transport redusă. Construcţia specială a şinei şi lanţului face ca orice picătură de ulei pentru lanţuri să ajungă acolo unde este nevoie pentru lubrifiere. Consumul de ulei poate fi redus astfel cu până la 50% .
Dotare ulterioară
Dispozitiv pentru întinderea lanţului (B)
Sistemul de întindere rapidă a lanţului STIHL (B) face ca întinderea lanţului de ferăstrău să fie foarte simplă. După slăbirea şuruburilor capacului lanţului, lanţul de ferăstrău poate fi întins rapid şi simplu de la roata de reglare de deasupra. Pentru aceasta nu este nevoie de alte unelte.
Dispozitiv pentru întinderea lanţului amplasat lat
Şurubul de întindere a lanţului se acţionează lateral, prin capacul roţii lanţului. Acest lucru împiedică contactul mâinii cu lanţul de ferăstrău ascuţit şi cu vârfurile opritorului cu gheare.
STIHL ElastoStart
Ca urmare a presiunii de compresiune la pornirea motoarelor cu combustie se generează vârfuri de forţe de şoc, ce solicită muşchii şi articulaţiile. Elementul de amortizare din mânerul de demarare special ElastoStart absoarbe alternativ forţă în funcţie de evoluţia compresiunii şi o eliberează din nou. Acest lucru determină un proces de demarare uniform, fără vârfuri de forţă de şoc.